سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلها را روى آوردن و روى برگرداندنى است اگر دل روى آرد آن را به مستحبات وادارید ، و اگر روى برگرداند ، بر انجام واجبهاش بسنده دارید . [نهج البلاغه]

چه زمانی به بلوغ روانی می رسیم - آمارگیران جوان
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: محمد صادقی شنبه 86 شهریور 24   ساعت 9:13 صبح

برای ازدواج هر فردی باید رشد همه جانبه داشته باشد که هم از نظر جسمی،عقلی و عاطفی به رشد کامل یا همان بلوغ رسیده باشد.
در مورد بلوغ جسمی فرد از نظر بدنی به رشد کامل هورمونی و بدنی رسیده باشد که معمولا حدود 18تا 20 سالگی تقریبا فرد رشد جسمی را یافته هست.
در مورد رشد عقلی نیز فرد توانایی تفکر و درست فکر کردن رو داشته باشد و در مورد وقایع اطرافش آگاهی و بینش داشته باشد و بتونه در مورد ازدواج آگاهانه تصمیم بگیره.
بلوغ عاطفی زمانی هست که فرد در خودش یک کشش نسبت به جنس مخالف حس می کند که این احساس با یک لطافت ،ارزش ،زیبایی ،کمال که همراه با نوعی شرم و حیا هست آغاز می شود ولی رشد آن موقعی هست که فرد بتونه عواطف خودش رو کنترل شده ابراز کند یعنی بتونه دوست داشتن رو ابراز کند و یا اگر اعصبانی شد بتونه مهار کند پس زمانی که فرد بتونه در عواطف و احساستش تعادل ایجاد کند و مدیریت احساساتی داشته باشد زمانی هست که بلوغ عاطفی رو فرد پیدا کرده.
دوست عزیز سوال شما بیشتر به همون بلوغ عاطفی بر می گردد چرا که روان ما در بر گیرنده عواطف و احساساتی از عشق تا نفرت،خشم ،مهر،همدردی...می باشد و انعطاف پذیری ، برون گرایی ، عقاید ...هر فرد هم در نتیجه بلوغ عاطفی او بوجود می آید بنابراین چقدر فرد بتونه در مقابل دیگران رفتار صحیح ،منطقی و اصولی رو داشته باشه که از درون احساس رضایت داشته و هم دیگران از روابط و رفتارهای او احساس خوشایندی کنند (یعنی دوست داشتن همانطوری که او هست ،بتونه خشم خودش رو فرو ببره و در موقعیت مناسب در این مورد با طرف گفتگو کند...)فرد از نظر روانی توانایی های لازم رو کسب کرده و داشتن این مهارتها به فرد کمک می کنه که زندگی موفقی رو برای آینده خود تخمین بزنه و برای ازدواج آمادگی رو بدست آورده است و به یک خود شناسی رسیده است.



نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تفاوت های من و رییسم...
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
103239 :مجموع بازدیدها
15 :بازدید امروز
24 :بازدید دیروز
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
چه زمانی به بلوغ روانی می رسیم - آمارگیران جوان
محمد صادقی
چاکر همه طرفدارا همتونو می بوسم
لوگوی خودم
چه زمانی به بلوغ روانی می رسیم - آمارگیران جوان
جستجوی وبلاگ من
 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

لوگوی دوستان











لینک دوستان
آقاشیر
جامعه امروز
آنتی دختر
فهرست موضوعی نوشته ها
طنز[32] . دین[29] . جامعه[27] . علمی[15] . کنکور[4] . ورزش[3] .
بایگانی نوشته ها
past
1/5/86 تا 1/7/86
زمستان 1386
پاییز 1386
اشتراک