سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لغزش دوستت را برای هنگام یورش دشمنت، تحمّل کن . [امام علی علیه السلام]

600 تومان، پیشنهاد دولت برای بنزین آزاد - آمارگیران جوان
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: محمد صادقی شنبه 86 مرداد 20   ساعت 3:1 عصر


بودجه پیشنهادی برای واردات بنزین در متمم بودجه امسال بین 1300 تا 1500 میلیون دلار است.

به گزارش ایسنا، محمد رضا نعمت زاده - معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش پخش فرآورده‌های نفتی ایران - با بیان این مطلب افزود: تعیین این بودجه بستگی به قیمت خرید فرآورده دارد. در حال حاضر بودجه پیشنهادی را به معاونت برنامه‌ریزی اعلام کرده‌ایم و میزان آن در متمم بودجه تصویب خواهد شد. اگر امسال سهمیه بندی اجرای نمی‌شد باید 35 تا 38 میلیون لیتر از بنزین مصرفی را وارد می‌کردیم، اما هم اکنون با اجرای این طرح در سراسر کشور میزان واردات تنها 15 میلیون لیتر در روز است.

وی درخصوص وضعیت گازوییل خاطرنشان کرد: هنوز برای سهمیه‌بندی گازوئیل برنامه‌ای نداریم و در قالب تبصره 13 میزان واردات آن 1.3 میلیارد دلار است.

تفاهم ایران و مالزی برای ساخت پالایشگاه
نعمت‌زاده در ادامه گفت: تفاهم نامه‌ای را با مالزی برای ساخت پالایشگاه در شیراز و مالزی مصوب کردیم که قرارداد آن در ماه‌های آتی امضا خواهد شد؛ همچنین به دنبال سرمایه گذاری و ساخت پالایشگاه در سوریه هستیم و قرار است کشورهایی برای سرمایه‌گذاری به ایران بیایند. ضمن آن‌که دو پروژه برای ساخت خط لوله و پالایشگاه در عراق را به رییس جمهور داده‌ایم و با حضور نخست وزیر عراق در صورت توافق آنها را به انجام خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها در راستای ایجاد بازار دائم برای فروش نفت خام به‌ویژه نفت فوق سنگین است.

واگذاری پالایشگاه‌ها در راستای سیاست‌های اصل 44
معاون وزیر نفت در مورد اجرای اصل 44 گفت: براساس سیاست‌های نظام برای اولین بار است که در تاریخ کشور پروژه‌ها را با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌دهیم. پس از واگذاری پالایشگاه اصفهان به امور اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی، پالایشگاه تبریز را نیز به این بخش واگذار کردیم. همچنین ساخت پالایشگاه در هرمز،‌ ستاره خلیج فارس در بندرعباس،‌ کرمانشاه و تبریز از ابتدا با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

قیمت پیشنهادی هیات منتخب دولت برای بنزین آزاد 600 تومان
وی که در حاشیه مراسم امضای قرارداد بخش دوم طرح توسعه و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان سخن می‌گفت، درمورد قیمت آزاد بنزین گفت: قیمت پیشنهادی هیات منتخب دولت 500 تومان به اضافه 100 تومان فعلی است؛ ضمن آن‌که افرادی که تاکنون تمام سهمیه خود را در شش ماه مصرف کرده‌اند باید منتظر نیمه دوم سهمیه‌بندی باشند، چرا که بعید به نظر می رسد که سهمیه‌های در نظر گرفته شده برای خودرو‌های شخصی افزایش یابد.

نعمت زاده درباره سهمیه‌های خاص در نظر گرفته شده توضیح داد: برای خودروها و وسایل حمل و نقل که مصارف خاص دارند مانند قایق‌ها و دستگاه‌هایی که در صنعت کاربرد دارند 530 جایگاه در نظر گرفته شده است واین افراد می‌توانند با داشتن کارت مخصوص و حواله به این جایگاه‌ها برای دریافت بنزین مراجعه کنند.

وی در مورد بنزین مصرفی خودروهای شهردای نیز گفت: وسایل شهرداری دستگاه‌های عمومی هستند و سهمیه عادی دریافت می‌کنند.

همچنین براساس تبصره 13 برای خودرو‌های ملی در سراسر کشور سهمیه 300 لیتری به اضافه 100 لیتر در ماه درنظر گرفته شده است. خودروهای استیجاری در اختیار دستگاه‌های دولتی نیز سهمیه روزانه 10 لیتر و ماهانه 300 لیتر دریافت خواهند کرد.


نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تفاوت های من و رییسم...
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
103078 :مجموع بازدیدها
8 :بازدید امروز
10 :بازدید دیروز
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
600 تومان، پیشنهاد دولت برای بنزین آزاد - آمارگیران جوان
محمد صادقی
چاکر همه طرفدارا همتونو می بوسم
لوگوی خودم
600 تومان، پیشنهاد دولت برای بنزین آزاد - آمارگیران جوان
جستجوی وبلاگ من
 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

لوگوی دوستان











لینک دوستان
آقاشیر
جامعه امروز
آنتی دختر
فهرست موضوعی نوشته ها
طنز[32] . دین[29] . جامعه[27] . علمی[15] . کنکور[4] . ورزش[3] .
بایگانی نوشته ها
past
1/5/86 تا 1/7/86
زمستان 1386
پاییز 1386
اشتراک