سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خداوند رحمت کند مؤمنی را که سخن گوید و غنیمت یابد یا خاموش باشد و سلامت ماند . من برایتان قیل و قال و تباه کردن مال و فراوانی سؤال را بد می دارم . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

طلاق های صوری ، ازدواج های صوری ! - آمارگیران جوان
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: محمد صادقی پنج شنبه 86 آبان 24   ساعت 12:45 عصر

سوئد از جمله کشورهائی است که سیستم تامین اجتماعی بسیار خوبی دارند  و کسی اعم از مهاجر و یا سوئدی در اینجا مشکل نداشتن مسکن ، کار ، بیمه درمانی و را ندارد . همه کسانی که تابعیت اینجا را دارند تحت پوشش بیمه خدمات درمانی دولتی قرار دارند و حتی یک شرکت بیمه درمانی خصوصی در سوئد وجود ندارد  و دانشگاه ما ، ما دانشجویان بخت برگشته  را در دانمارک بیمه کرده است .

وضعیت مسکن نیز به همین صورت است و سازمان تامین اجتماعی ! اینجا به افرادی که به هر دلیل توانائی داشتن یا اجاره مسکن را ندارند  ، مسکن مناسب اختصاص می دهد.

آن طور که شنیده ام برخی مهاجرین با یک طلاق صوری و ظاهری    مثلا از همسرشان جدا می شوند  و دولت نیز با توجه به تامین اجتماعی مناسب خود ، مسکن مناسب در اختیار همسر محترمه این آقایان قرار می دهد  و در صورت نداشتن شغل مناسب مقرری مناسب جهت گذران زندگی نیز به آتها پرداخت می شود  که البته از آنجا که این طلاق صوری و سوئدی ! است با اجاره دادن  مسکن و نیز دریافت مقرری ماهیانه  می توانند پس اندازی برای آینده خود داشته باشند   !!  این کلک قدیمی و دست این گونه مهاجرین رو شده است   و لذا اخیرا مسکن های واگذار شده از طریق تامین اجتماعی قابل کرایه دادن نمی باشند  ولی ظاهرا دولت سوئد چند قدم از مهاجرین عقب است . چون اگرچه این مسکن ها قابل اجاره دادن نمی باشند ولی قابل زندگی کردن هستند !! و لذا همسر محترم منزل شخصی خود را  اجاره داده  و در کنار همسر محترمه در مسکن اهدائی ! تامین اجتماعی به خوبی روزگار می گذرانند  و مقرری ماهیانه خانم و اجاره منزل شوهر هم که برای روز مبادا پس انداز می شود  . البته در سوئد مرکز اجرائی امر به معروف و نهی از منکر هم وجود ندارد  که از این آقا و خانم محترم بپرسد شما که رسما و قانونا از هم جدا شده اید  و به همدیگر نامحرم هستید ، زیر یک سقف چه می کنید؟! 

البته همیشه طلاق های صوری نیستند که منبع درآمد و پس اندازند ، بلکه ازدواج های صوری هم برای برخی از مهاجرین  در آمدزا هستند . می فرمایید چگونه؟ توضیح می دهم ! امروزه برخی ها برای زندگی و اقامت در اروپا به هر لطائف الحیلی متوسل می شوند . البته مطالب من بر اساس شنیده هاست و من کارشناس مهاجرت ، اقامت و اخذ تابعیت و .. نیستم !! ظاهرا اعطای تابعیت به تبعیت از همسر سوئدی و یا همسری که بهر طریق تابعیت سوئد را دارد ، امری رایج ، قانونی و متداول است . برخی مهاجرین دارای تابعیت سوئد با سواستفاده از این قوانین و اخذ مبلغی مناسب !! (تا حدود  90 میلیون تومان ناقابل را شنیده ام اگرچه ممکن است بر اساس عرضه و تقاضا  و در بازار غیر رسمی ! قیمت ها کمی بالاتر یا پائین تر باشد ) به همسری  آقا و یا خانمی در کشور خود در آمده  و پس از اخذ تابعیت برای آن آقا یا خانم محترم و بدون هیچ گونه عمل یا عکس العملی ! از همدیگر جدا می شوند  . البته ظاهرا با توجه به سواستفاده های این چنینی ، در حال حاضر حداقل زندگی مشترک برای اخذ تابعیت  ? سال است که پس از آن با یک سری مصاحبه های فنی !  توسط کارشناسان و تایید آنها تابعیت داده می شود  که این امر باعث کسادی بازار ازدواج های صوری شده است

<**ادامه مطلب...**>
پست الکترونیکی

نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تفاوت های من و رییسم...
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
103271 :مجموع بازدیدها
15 :بازدید امروز
32 :بازدید دیروز
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
طلاق های صوری ، ازدواج های صوری ! - آمارگیران جوان
محمد صادقی
چاکر همه طرفدارا همتونو می بوسم
لوگوی خودم
طلاق های صوری ، ازدواج های صوری ! - آمارگیران جوان
جستجوی وبلاگ من
 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

لوگوی دوستان











لینک دوستان
آقاشیر
جامعه امروز
آنتی دختر
فهرست موضوعی نوشته ها
طنز[32] . دین[29] . جامعه[27] . علمی[15] . کنکور[4] . ورزش[3] .
بایگانی نوشته ها
past
1/5/86 تا 1/7/86
زمستان 1386
پاییز 1386
اشتراک